Automatische Stop Truck

De Stop Truck is een gepatenteerde geautomatiseerde blokkering systeem die het voertuig of de oplegger aan het kaai kan blokkeren.

De blokkeringarm past zich aan verschillende wielentypes aan. De hoogte waarop geblokkeerd wordt, stemt overeen met de diameter. De slijkplaten blijven daardoor intact. De platte arm blokkeert de wielas van de vrachtwagen, om het even welke diameter die heeft. Zo wordt de vrachtwagen optimaal vastgezet, terwijl de slijkplaten toch intact blijven (blokkering zonder schade). Elke vrijwillige of onvrijwillige voorwaartse beweging van de vrachtwagen wordt zo uitgesloten.

Werking

 

Flash plugin ontbreekt. Download hier.

 

Specificiteiten

  • Voorzien van een noodstop : stopt onmiddelijk wanneer de rolwagen een hindernis detecteert
  • Gegalvaniseerd frame uit één stuk
  • Wanneer niet geladen of gelost worden, is de kaai helemaal vrij. Geen enkel obstakel hindert het rangeren van de vrachtwagen. Ze kunnen vrij inrijden.
  • Obstakels (beschadigde paletten), sneeuw of water tot 250 mm vormen geen enkel probleem (in optie : volledige overdekking)
  • De Stop Truck blokkeert alle gekende vrachtwagentypes (behalve indien volledig bekleed)

Samenstelling

De Stop Truck is gebouwd uit verschillende onderdelen :

  • 1 chassis uit één stuk, gemaakt van gegalvaniseerd staal dat de vrachtwagen geleidt en waarbinnen hij geblokkeerd wordt (maximale blokkeringafstand van 4800 mm vanaf de kademuur zodat ook aanhangers met een grote oversteek vastgezet kunnen worden)
  • 1 mobiele wagen met alle componenten uitgerust met één detectiecel, een geluidssignaal en een mobiele blokkeringarm aan de voorkant
  • 2 wielgeleiders
  • 1 elektrische bedieningskast (met de bedieningsknoppen, de interne licht signalisatie en de verbinding met de elektrische laadbrug : de laadbrug kan alléén maar gebruikt worden wanneer de vrachtwagen door de blokkeringarm optimaal vastgezet is
  • 1 buiten signalisatie met tweekleurige lichten en signalisatieborden (pictogrammen).

Afbeeldingen